Algemene voorwaarden
Algemene voorwaarden RobInge Design
E-mail: info@RobIngeDesign.nl
Website: https://www.robingedesign.nl/
Artikel 1 - Definities
1. RobInge Design: RobInge Design, gevestigd te Alphen aan den Rijn, KvK-nummer 92880789.
2. Klant: degene met wie RobInge Design een overeenkomst is aangegaan.
3. Partijen: RobInge Design en Klant samen.
4. Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.
Artikel 2 - Toepasselijkheid
1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen,
overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens RobInge Design.
2. RobInge Design en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is
afgesproken.
3. RobInge Design en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of
van anderen uitdrukkelijk uit.
Artikel 3 - Prijzen
1. RobInge Design hanteert prijzen in euro’s, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals
administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
2. RobInge Design mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen
altijd wijzigen.
3. Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan, die RobInge Design niet kon
voorzien ten tijde van het doen van de aanbieding of het tot stand komen van de overeenkomst,
kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.
4. De consument heeft het recht om een overeenkomst ongedaan te maken vanwege een prijsverhoging
in lid 3, tenzij de verhoging het gevolg is van een wettelijke regeling.
Artikel 4 - Monsters en modellen
1. Wanneer de Klant een monster of model van een product heeft ontvangen, dan kan hij daaraan geen
andere rechten ontlenen dan dat het een aanduiding is van de aard van het product, tenzij schriftelijk
is afgesproken dat de te leveren producten met het monster of model overeenstemmen.
Artikel 5 - Betalingen en betalingstermijn
1. RobInge Design mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het
afgesproken bedrag verlangen.
2. De Klant moet een betaling achteraf binnen 14 dagen na levering hebben voldaan.
3. De betalingstermijnen die RobInge Design hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat
indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft
betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat RobInge Design aan de Klant een
aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.
4. RobInge Design mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een
zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.
Artikel 6 - Recht van reclame
1. Wanneer de Klant in verzuim is, mag RobInge Design het recht van reclame inroepen ten aanzien van
de onbetaalde aan de Klant geleverde producten.
2. RobInge Design maakt gebruik van zijn recht van reclame door een schriftelijke of elektronische
mededeling aan de Klant.
3. Zodra de Klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, moet de Klant de
betreffende producten onmiddellijk retourneren aan RobInge Design, tenzij schriftelijk anders
is afgesproken.
4. De Klant betaalt de kosten voor het terughalen of -brengen van de producten in lid 3.
Artikel 7 - Herroepingsrecht
1. Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden
ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer:
• het product is gebruikt
• het een product is dat snel kan bederven, zoals voedsel of bloemen
• het een product is dat speciaal voor de consument op maat is gemaakt of aangepast
• het een product is dat niet kan worden teruggestuurd om hygiënische redenen,
zoals ondergoed of badkleding
• de verzegeling niet intact is, wanneer het gaat om gegevensdragers met digitale inhoud,
zoals dvd’s of cd’s
• het product of dienst logies, een reis, een restaurantbedrijf, vervoer, een cateringopdracht of
een vorm van vrijetijdsbesteding betreft
• het product een los tijdschrift of losse krant is
• de consument heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
2. De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint:
* op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van 1
bestelling
* zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen
3. De consument kan gebruik maken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp te sturen
naar info@RobIngeDesign.nl, eventueel met behulp van het herroepingsformulier dat beschikbaar is
op de website van RobInge Design, https://www.robingedesign.nl/.
4. De consument moet het product binnen 14 dagen na het kenbaar maken van zijn herroepingsrecht
terugsturen naar RobInge Design, bij gebreke waarvan zijn herroepingsrecht komt te vervallen.
Artikel 8 - Vergoeding van bezorgkosten
1. Wanneer de consument op tijd zijn aankoop heeft herroepen en op tijd de volledige bestelling
naar RobInge Design heeft geretourneerd, dan zal RobInge Design eventuele door de consument
betaalde verzendkosten binnen 14 dagen na ontvangst van de tijdig volledig geretourneerde bestelling
aan de consument terugbetalen.
2. De kosten voor bezorgen komen slechts voor rekening van RobInge Design voor zover de volledige
bestelling wordt geretourneerd.
Artikel 9 - Vergoeding retourkosten
1. Indien de consument een beroep doet op zijn herroepingsrecht en de volledige bestelling op
tijd retourneert, dan betaalt de Klant de kosten daarvoor.
Artikel 10 - Retentierecht
1. RobInge Design kan gebruikmaken van zijn retentierecht en in dat geval producten van de Klant bij
zich houden, totdat de Klant alle nog openstaande rekeningen van RobInge Design heeft betaald,
tenzij de Klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.
2. Het retentierecht geldt ook op grond van eerdere overeenkomsten waardoor de Klant nog geld moet
betalen aan RobInge Design.
3. RobInge Design is niet aansprakelijk voor eventuele schade die de Klant lijdt vanwege het gebruik
van zijn retentierecht.
Artikel 11 - Eigendomsvoorbehoud
1. RobInge Design blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de Klant alle openstaande facturen
van RobInge Design met betrekking tot een onderliggende overeenkomst heeft betaald, inclusief
vorderingen vanwege het tekortschieten in de nakoming.
2. Tot die tijd in lid 1 kan RobInge Design gebruikmaken van zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken
terugnemen.
3. Voordat het eigendom is overgegaan op de Klant, mag de Klant de producten niet verpanden,
verkopen, vervreemden of op een andere manier bezwaren.
4. Wanneer RobInge Design gebruik maakt van zijn eigendomsvoorbehoud, dan wordt daarmee de
overeenkomst ongedaan gemaakt en mag RobInge Design van de Klant schadevergoeding, gederfde
winst en rente eisen.
Artikel 12 - Levering
1. Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
2. Levering vindt plaats bij RobInge Design, tenzij anders wordt afgesproken.
3. Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de Klant aangegeven adres.
4. Wanneer de Klant de afgesproken bedragen niet of niet op tijd betaalt, mag RobInge Design zijn
verplichtingen opschorten totdat de Klant betaalt.
5. Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, waardoor de Klant een verlate levering niet
aan RobInge Design kan tegenwerpen.
Artikel 13 - Levertijd
1. De levertijden van RobInge Design zijn indicatief. Indien later wordt geleverd, kan de Klant hieraan
geen rechten ontlenen, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
2. De levertijd gaat in wanneer de Klant het bestelproces volledig heeft afgerond en daarvan
een bevestiging heeft gekregen van RobInge Design.
3. De Klant krijgt geen schadevergoeding en mag de overeenkomst niet ongedaan maken
wanneer RobInge Design later levert dan is afgesproken. De Klant mag de overeenkomst wel
ongedaan maken wanneer dat schriftelijk is afgesproken of wanneer RobInge Design niet binnen 14
dagen kan leveren, na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand of de Klant en RobInge Design iets
anders hebben afgesproken.
Artikel 14 - Feitelijke levering
1. De Klant moet ervoor zorgen dat de feitelijke levering van zijn bestelde producten op tijd kan
plaatsvinden.
Artikel 15 - Transportkosten
1. De Klant betaalt de kosten voor transport, tenzij de Klant en RobInge Design schriftelijk iets anders
hebben afgesproken.
Artikel 16 - Verpakking en verzending
1. Wanneer de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan moet de Klant
hiervan door de vervoerder een aantekening op laten maken voordat hij het product in ontvangst
neemt. Doet de Klant dit niet, dan kan hij RobInge Design niet aansprakelijk stellen voor eventuele
schade.
2. Wanneer de Klant zelf het transport van een product regelt, moet hij eventuele zichtbare
beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer melden aan RobInge
Design. Doet de Klant dit niet, dan kan hij RobInge Design niet aansprakelijk stellen voor eventuele
schade.
Artikel 17 - Bewaring
1. Wanneer de Klant bestelde producten pas later afneemt dan de afgesproken leveringsdatum, is het
risico van een eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de Klant.
2. Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlate afname van producten komen geheel
voor rekening van de Klant.
Artikel 18 - Garantie
1. De garantie op producten geldt alleen voor defecten die zijn veroorzaakt door een
ondeugdelijke fabricage of constructie of ondeugdelijk materiaal.
2. De garantie geldt niet:
- in het geval van normale slijtage
- voor schade ontstaan door ongevallen
- voor schade ontstaan door aangebrachte wijzigingen aan het product
- voor schade door nalatigheid of ondeskundig gebruik door de Klant
- wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld
3. Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die het voorwerp zijn van een
overeenkomst tussen partijen, gaat over op de Klant op het moment waarop deze juridisch en/of
feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de Klant komen of van een derde die het product
ten behoeve van de Klant in ontvangst neemt.
Artikel 19 - Vrijwaring
1. De Klant vrijwaart RobInge Design tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de
door RobInge Design geleverde producten en/of diensten.
Artikel 20 - Klachten
1. De Klant moet een door RobInge Design geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk
onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht
verwachten, dan moet de Klant RobInge Design daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na
het vaststellen van de tekortkoming.
3. Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming RobInge
Design hiervan op de hoogte stellen.
4. De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming,
zodat RobInge Design hierop gepast kan reageren.
5. De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant
en RobInge Design.
6. Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat RobInge
Design andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.
Artikel 21 - Ingebrekestelling
1. De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan RobInge Design.
2. De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling RobInge Design ook daadwerkelijk op
tijd bereikt.
Artikel 22 - Aansprakelijkheid Klant
1. Wanneer RobInge Design een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen
hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.
Artikel 23 - Aansprakelijkheid RobInge Design
1. RobInge Design is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt
door opzet of bewuste roekeloosheid.
2. Wanneer RobInge Design aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die
verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
3. RobInge Design is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of
schade aan derden.
4. Wanneer RobInge Design aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door
een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering
gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het
(gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn
slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.
Artikel 24 - Vervaltermijn
1. Elk recht van de Klant op schadevergoeding van RobInge Design vervalt 12 maanden na de gebeurtenis
waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het
bepaalde in artikel 6:89 BW.
Artikel 25 - Ontbinding
1. De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer RobInge Design toerekenbaar tekortschiet
in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet
rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.
2. Is de nakoming van de verplichtingen door RobInge Design nog mogelijk, dan kan ontbinding pas
plaatsvinden nadat RobInge Design in verzuim is.
3. RobInge Design mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn
verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer RobInge
Design kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat
de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.
Artikel 26 - Overmacht
1. In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van RobInge Design door de Klant niet
aan RobInge Design kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
2. Onder de overmachtssituatie in lid 1 valt onder meer ook:
- een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
- wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
- stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
- computervirussen
- stakingen
- overheidsmaatregelen
- vervoersproblemen
- slechte weersomstandigheden
- werkonderbrekingen
3. Wanneer zich een overmachtssituatie voordoet waardoor RobInge Design 1 of meer verplichtingen
naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat RobInge Design kan
nakomen.
4. Vanaf het moment dat een overmachtssituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen
zowel de Klant als RobInge Design de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan
maken.
5. RobInge Design hoeft in een overmachtssituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet
wanneer RobInge Design hiervan voordeel heeft.
Artikel 27 - Wijziging overeenkomst
1. Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de
Klant en RobInge Design de overeenkomst aanpassen.
Artikel 28 - Wijziging algemene voorwaarden
1. RobInge Design mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
2. Wijzigingen van ondergeschikt belang mag RobInge Design altijd doorvoeren.
3. Ingrijpende wijzigingen zal RobInge Design zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
4. Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende
overeenkomst opzeggen.
Artikel 29 - Overgang van rechten
1. De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met RobInge Design aan anderen overdragen zonder
schriftelijke toestemming van RobInge Design.
2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.
Artikel 30 - Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
1. Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken,
dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het
dichtst in de buurt komt van wat RobInge Design bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt
voor ogen had.
Artikel 31 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter
1. Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en RobInge
Design is Nederlands recht van toepassing.
2. De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van RobInge Design is exclusief bevoegd om
kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en RobInge Design, tenzij de wet iets anders
bepaalt.
Opgesteld op 01 januari 2024
(Download de Algemene voorwaarden als PDF bestand.)
E-mail: info@RobIngeDesign.nl
Website: https://www.robingedesign.nl/
Artikel 1 - Definities
1. RobInge Design: RobInge Design, gevestigd te Alphen aan den Rijn, KvK-nummer 92880789.
2. Klant: degene met wie RobInge Design een overeenkomst is aangegaan.
3. Partijen: RobInge Design en Klant samen.
4. Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.
Artikel 2 - Toepasselijkheid
1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen,
overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens RobInge Design.
2. RobInge Design en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is
afgesproken.
3. RobInge Design en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of
van anderen uitdrukkelijk uit.
Artikel 3 - Prijzen
1. RobInge Design hanteert prijzen in euro’s, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals
administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
2. RobInge Design mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen
altijd wijzigen.
3. Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan, die RobInge Design niet kon
voorzien ten tijde van het doen van de aanbieding of het tot stand komen van de overeenkomst,
kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.
4. De consument heeft het recht om een overeenkomst ongedaan te maken vanwege een prijsverhoging
in lid 3, tenzij de verhoging het gevolg is van een wettelijke regeling.
Artikel 4 - Monsters en modellen
1. Wanneer de Klant een monster of model van een product heeft ontvangen, dan kan hij daaraan geen
andere rechten ontlenen dan dat het een aanduiding is van de aard van het product, tenzij schriftelijk
is afgesproken dat de te leveren producten met het monster of model overeenstemmen.
Artikel 5 - Betalingen en betalingstermijn
1. RobInge Design mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het
afgesproken bedrag verlangen.
2. De Klant moet een betaling achteraf binnen 14 dagen na levering hebben voldaan.
3. De betalingstermijnen die RobInge Design hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat
indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft
betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat RobInge Design aan de Klant een
aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.
4. RobInge Design mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een
zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.
Artikel 6 - Recht van reclame
1. Wanneer de Klant in verzuim is, mag RobInge Design het recht van reclame inroepen ten aanzien van
de onbetaalde aan de Klant geleverde producten.
2. RobInge Design maakt gebruik van zijn recht van reclame door een schriftelijke of elektronische
mededeling aan de Klant.
3. Zodra de Klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, moet de Klant de
betreffende producten onmiddellijk retourneren aan RobInge Design, tenzij schriftelijk anders
is afgesproken.
4. De Klant betaalt de kosten voor het terughalen of -brengen van de producten in lid 3.
Artikel 7 - Herroepingsrecht
1. Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden
ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer:
• het product is gebruikt
• het een product is dat snel kan bederven, zoals voedsel of bloemen
• het een product is dat speciaal voor de consument op maat is gemaakt of aangepast
• het een product is dat niet kan worden teruggestuurd om hygiënische redenen,
zoals ondergoed of badkleding
• de verzegeling niet intact is, wanneer het gaat om gegevensdragers met digitale inhoud,
zoals dvd’s of cd’s
• het product of dienst logies, een reis, een restaurantbedrijf, vervoer, een cateringopdracht of
een vorm van vrijetijdsbesteding betreft
• het product een los tijdschrift of losse krant is
• de consument heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
2. De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint:
* op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van 1
bestelling
* zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen
3. De consument kan gebruik maken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp te sturen
naar info@RobIngeDesign.nl, eventueel met behulp van het herroepingsformulier dat beschikbaar is
op de website van RobInge Design, https://www.robingedesign.nl/.
4. De consument moet het product binnen 14 dagen na het kenbaar maken van zijn herroepingsrecht
terugsturen naar RobInge Design, bij gebreke waarvan zijn herroepingsrecht komt te vervallen.
Artikel 8 - Vergoeding van bezorgkosten
1. Wanneer de consument op tijd zijn aankoop heeft herroepen en op tijd de volledige bestelling
naar RobInge Design heeft geretourneerd, dan zal RobInge Design eventuele door de consument
betaalde verzendkosten binnen 14 dagen na ontvangst van de tijdig volledig geretourneerde bestelling
aan de consument terugbetalen.
2. De kosten voor bezorgen komen slechts voor rekening van RobInge Design voor zover de volledige
bestelling wordt geretourneerd.
Artikel 9 - Vergoeding retourkosten
1. Indien de consument een beroep doet op zijn herroepingsrecht en de volledige bestelling op
tijd retourneert, dan betaalt de Klant de kosten daarvoor.
Artikel 10 - Retentierecht
1. RobInge Design kan gebruikmaken van zijn retentierecht en in dat geval producten van de Klant bij
zich houden, totdat de Klant alle nog openstaande rekeningen van RobInge Design heeft betaald,
tenzij de Klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.
2. Het retentierecht geldt ook op grond van eerdere overeenkomsten waardoor de Klant nog geld moet
betalen aan RobInge Design.
3. RobInge Design is niet aansprakelijk voor eventuele schade die de Klant lijdt vanwege het gebruik
van zijn retentierecht.
Artikel 11 - Eigendomsvoorbehoud
1. RobInge Design blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de Klant alle openstaande facturen
van RobInge Design met betrekking tot een onderliggende overeenkomst heeft betaald, inclusief
vorderingen vanwege het tekortschieten in de nakoming.
2. Tot die tijd in lid 1 kan RobInge Design gebruikmaken van zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken
terugnemen.
3. Voordat het eigendom is overgegaan op de Klant, mag de Klant de producten niet verpanden,
verkopen, vervreemden of op een andere manier bezwaren.
4. Wanneer RobInge Design gebruik maakt van zijn eigendomsvoorbehoud, dan wordt daarmee de
overeenkomst ongedaan gemaakt en mag RobInge Design van de Klant schadevergoeding, gederfde
winst en rente eisen.
Artikel 12 - Levering
1. Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
2. Levering vindt plaats bij RobInge Design, tenzij anders wordt afgesproken.
3. Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de Klant aangegeven adres.
4. Wanneer de Klant de afgesproken bedragen niet of niet op tijd betaalt, mag RobInge Design zijn
verplichtingen opschorten totdat de Klant betaalt.
5. Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, waardoor de Klant een verlate levering niet
aan RobInge Design kan tegenwerpen.
Artikel 13 - Levertijd
1. De levertijden van RobInge Design zijn indicatief. Indien later wordt geleverd, kan de Klant hieraan
geen rechten ontlenen, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
2. De levertijd gaat in wanneer de Klant het bestelproces volledig heeft afgerond en daarvan
een bevestiging heeft gekregen van RobInge Design.
3. De Klant krijgt geen schadevergoeding en mag de overeenkomst niet ongedaan maken
wanneer RobInge Design later levert dan is afgesproken. De Klant mag de overeenkomst wel
ongedaan maken wanneer dat schriftelijk is afgesproken of wanneer RobInge Design niet binnen 14
dagen kan leveren, na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand of de Klant en RobInge Design iets
anders hebben afgesproken.
Artikel 14 - Feitelijke levering
1. De Klant moet ervoor zorgen dat de feitelijke levering van zijn bestelde producten op tijd kan
plaatsvinden.
Artikel 15 - Transportkosten
1. De Klant betaalt de kosten voor transport, tenzij de Klant en RobInge Design schriftelijk iets anders
hebben afgesproken.
Artikel 16 - Verpakking en verzending
1. Wanneer de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan moet de Klant
hiervan door de vervoerder een aantekening op laten maken voordat hij het product in ontvangst
neemt. Doet de Klant dit niet, dan kan hij RobInge Design niet aansprakelijk stellen voor eventuele
schade.
2. Wanneer de Klant zelf het transport van een product regelt, moet hij eventuele zichtbare
beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer melden aan RobInge
Design. Doet de Klant dit niet, dan kan hij RobInge Design niet aansprakelijk stellen voor eventuele
schade.
Artikel 17 - Bewaring
1. Wanneer de Klant bestelde producten pas later afneemt dan de afgesproken leveringsdatum, is het
risico van een eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de Klant.
2. Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlate afname van producten komen geheel
voor rekening van de Klant.
Artikel 18 - Garantie
1. De garantie op producten geldt alleen voor defecten die zijn veroorzaakt door een
ondeugdelijke fabricage of constructie of ondeugdelijk materiaal.
2. De garantie geldt niet:
- in het geval van normale slijtage
- voor schade ontstaan door ongevallen
- voor schade ontstaan door aangebrachte wijzigingen aan het product
- voor schade door nalatigheid of ondeskundig gebruik door de Klant
- wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld
3. Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die het voorwerp zijn van een
overeenkomst tussen partijen, gaat over op de Klant op het moment waarop deze juridisch en/of
feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de Klant komen of van een derde die het product
ten behoeve van de Klant in ontvangst neemt.
Artikel 19 - Vrijwaring
1. De Klant vrijwaart RobInge Design tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de
door RobInge Design geleverde producten en/of diensten.
Artikel 20 - Klachten
1. De Klant moet een door RobInge Design geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk
onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht
verwachten, dan moet de Klant RobInge Design daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na
het vaststellen van de tekortkoming.
3. Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming RobInge
Design hiervan op de hoogte stellen.
4. De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming,
zodat RobInge Design hierop gepast kan reageren.
5. De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant
en RobInge Design.
6. Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat RobInge
Design andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.
Artikel 21 - Ingebrekestelling
1. De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan RobInge Design.
2. De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling RobInge Design ook daadwerkelijk op
tijd bereikt.
Artikel 22 - Aansprakelijkheid Klant
1. Wanneer RobInge Design een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen
hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.
Artikel 23 - Aansprakelijkheid RobInge Design
1. RobInge Design is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt
door opzet of bewuste roekeloosheid.
2. Wanneer RobInge Design aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die
verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
3. RobInge Design is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of
schade aan derden.
4. Wanneer RobInge Design aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door
een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering
gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het
(gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn
slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.
Artikel 24 - Vervaltermijn
1. Elk recht van de Klant op schadevergoeding van RobInge Design vervalt 12 maanden na de gebeurtenis
waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het
bepaalde in artikel 6:89 BW.
Artikel 25 - Ontbinding
1. De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer RobInge Design toerekenbaar tekortschiet
in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet
rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.
2. Is de nakoming van de verplichtingen door RobInge Design nog mogelijk, dan kan ontbinding pas
plaatsvinden nadat RobInge Design in verzuim is.
3. RobInge Design mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn
verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer RobInge
Design kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat
de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.
Artikel 26 - Overmacht
1. In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van RobInge Design door de Klant niet
aan RobInge Design kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
2. Onder de overmachtssituatie in lid 1 valt onder meer ook:
- een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
- wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
- stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
- computervirussen
- stakingen
- overheidsmaatregelen
- vervoersproblemen
- slechte weersomstandigheden
- werkonderbrekingen
3. Wanneer zich een overmachtssituatie voordoet waardoor RobInge Design 1 of meer verplichtingen
naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat RobInge Design kan
nakomen.
4. Vanaf het moment dat een overmachtssituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen
zowel de Klant als RobInge Design de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan
maken.
5. RobInge Design hoeft in een overmachtssituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet
wanneer RobInge Design hiervan voordeel heeft.
Artikel 27 - Wijziging overeenkomst
1. Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de
Klant en RobInge Design de overeenkomst aanpassen.
Artikel 28 - Wijziging algemene voorwaarden
1. RobInge Design mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
2. Wijzigingen van ondergeschikt belang mag RobInge Design altijd doorvoeren.
3. Ingrijpende wijzigingen zal RobInge Design zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
4. Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende
overeenkomst opzeggen.
Artikel 29 - Overgang van rechten
1. De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met RobInge Design aan anderen overdragen zonder
schriftelijke toestemming van RobInge Design.
2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.
Artikel 30 - Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
1. Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken,
dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het
dichtst in de buurt komt van wat RobInge Design bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt
voor ogen had.
Artikel 31 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter
1. Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en RobInge
Design is Nederlands recht van toepassing.
2. De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van RobInge Design is exclusief bevoegd om
kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en RobInge Design, tenzij de wet iets anders
bepaalt.
Opgesteld op 01 januari 2024
(Download de Algemene voorwaarden als PDF bestand.)
Winkelwagen
Geen artikelen in winkelwagen.